05 november 2008

Borta hela dagen lång

Har inte varit hemma alls mycket idag.. Jag åkte till Boxholm tidigt imorse och besökte far och mor. Efter att ha varit där en stund så åkte Hugo och jag in till Mjölby för att hälsa på Elin i hennes nya lägenhet. Det var ett jättemysig liten etta som låg typ där hon bodde sist när hon bodde i Mjölby:P Åsa var även där på besök så Hugo blev riktigt uppassad:) Efter att ha varit där så tufflade vi hem oss mot Tranås igen..ja med ett litet stopp i Boxholm för att hämta upp Poker som hade fått vara där medans Hugo och jag var i Mjölby. När jag kom hem så låg det två paket med kort som jag framkallat...så nu har jag suttit och satt in alla kort i album, eller ja de som fick plats måste nämligen köpa fler album imorgon. Sen var Pontus, Hugo, Sandra, Krille, Poker och Äzca ute på kvällspromenad. Jag kände att jag behövde greja med allt här hemma, såg ut som ett bombnedslag ju...

Sen har vi faktiskt hunnit gå igenom Hugos garderob nu ikväll. Fasiken vad han växer! Vi var ju på BVC i måndags och nu är han 62,5 cm lång och väger 7120 gram, så det är inte så konstigt att han har växer ur kläderna. Men som tur är har han ju en snäll faster och mormor som shoppar en massa kläder till honom..ja och så finns det ju några fler i hans närhet som gärna bidrar med saker till honom. Han har det verkligen bra våran lille prins:-) Han skulle bara veta haha. Sandra ringde också precis och vi har bestämt oss för att ha en tävling.. Vi ska nämligen skriva upp allt onyttigt som vi äter under en vecka. Typ chips, godis, kakor, läsk, pizza, hamburgare etc. Och sen får Pontus (vi har utsätt honom till domare) bestäma vem som varit duktigast! Det borde ju vara lite motiverande till att avstå vissa saker om man vet att detta måste jag skriva ner och det kan göra att jag förlorar, och förlora är ju det västa man kan göra eller hur?:-)...

Nu ska jag krypa upp i soffan brevid Pontus och mysa lite innan vi ska gå och lägga oss. Vi får väl se hur mycket vi får sova inatt, Hugo har kommit in i en väldigt jobbig period när det gäller nätterna...så är livet som småbarnsförälder haha.

Inga kommentarer: