23 november 2008

Varför stressa med julen?

Åhh vad trött jag blir på allt tjat om julen!!! Det är över en månad kvar och överallt så är det pepperkakor, lussebullar, tomtar, glögg, ljusslingor, granar etc.. 28 september började de julskylta inne på icakvantum här i Tranås och i och med det så var min julglädje förstörd. Julen "börjar" ju bara tidigare och tidigare för varje år! Snart så säljs väl jultidningarna i februari månad:P Asså jag gillar julen och tycker det är helmysigt med allt som hör dit till, men innan första advent vill jag inte se en jävla tomte eller lussebulle! Jag tycker man kan ha december månad till att njuta och förbereda inför julen, inte innan. Julbord, julmarknader och julklappar... ja herregud att folk orkar! Det jag kan gå med på är att man handlar sina julklappar i god tid. Hittar man något som skulle passa till en viss person så köp det!! Jag har faktiskt börjat med det, när på året det en må vara. Hittar jag tex den perfekta saken att ge till Pontus så köper jag den. Sen får det då antingen bli en födelsedagspresent eller julklapp beroende på vad som närmaste komma skall:) Och det känns ju så bra när man är helt nöjd med presenten! Det är nästan så man vill ge den direkt haha:) Finns inget värre än att stresshandla julklappar i slutet av december, usch....:)

Jag tycker bara man förstör hela grejen med julfirandet genom att stressa runt och ha sig redan långt innan det ens är dags att ta fram adventsljustakarna.

December = Jul, innan dess så gäller denna skylt för mig:-)

Inga kommentarer: