04 november 2008

Sitter och äter en banan

Denna dag så är Pontus uppe i Älvsjö med jobbet..De ska hämta hem nån maskin eller vad det nu var så han åkte redan klockan 4 i morse/natt:P Vet inte när han kan tänkas komma hem, men det dröjer säkert framåt kvällen. Nae nu sitter Hugo och bajsar här brevid mig, igen...Herregud hur mycket bajs kan det finnas i en sån liten kropp? Jag torkade precis världens hög..haha trevlig jag är va? Småbarnsförälder samt hundägare och dessutom jobbat inom äldrevården, jag är rätt så härdad när det kommer till avföring haha:-)

Igår så hade vi besök av prästen inför dopet.. Hon var riktigt trevlig så det känns jättebra att det är hon som ska döpa Hugo:) Men igår sprack lite av min nyttigavecka..Vi var ju tvungna att bjuda prästen på fika och sent ute som vi alltid är fick jag panikåka ner till Lidl och handla något. Det blev bullar och chokladbollar..hmm inte nyttigt. Men nu är det ny dag och nya tag:-) Ska snart ut och gå, jag har lite ärenden som jag måste göra så det lär bli en runda. Ska ner till ICA och hämta ut ett paket med en klänning i som jag bjöd hem på tradera. Förhoppningsvis så passar den perfekt så jag kan ha den på lördag på dopet. Sen måste jag ner till affären där jag köpte barnvagen..jag var där igår och då sa hon att vagnen förmodligen fått sig en smäll i transporten men att hennes man har fixat till sådana problem förr, så de skulle ha kommit förbi oss igårkväll då de bor i samma område och hjälp oss med det..men icke, det kom ingen alls. Så det måste jag ta tag i. Och sen måste jag till pastorexpeditionen och få nyckeln till lokalen vi ska vara i. (De ringde igår från svenskakyrkan och meddelade att det hade blivit en dubbelbokning av stället där vi skulle vara efter dopet...smart. Så nu ska jag och kolla på ett annat ställe istället. Ja ingenting ska ju gå för smidigt...) Så det blir att flänga runt lite på stan..Lika bra att ta det samtidigt som promenaden så slipper jag stressa och ta bilen ner senare.

Nu ska jag äta upp min banan och sen göra mig klar så vi kan gå ut snart haha:P

Inga kommentarer: