19 november 2008

Hugo sover!!

Inte bra!! Men så här är det ju alltid...han somnar på kvällen och vaknar flera gånger på natten. Ahh jag orkar inte vara vaken i natt!! Omöjligt att få liv i honom är det med, snacka om att kunna sova djup då han inte ens reagerar på om man tar upp honom i knät och "gungar" med honom. Haha jag ska väl inte säga något för jag sover rätt djup jag också när jag sover, iallafall så påstår Pontus det:P Gunnar och Pontus sitter och planerar hus..Vi var ju och pratade med mäklaren och säljarna idag och det verkar ju lovande..har kommit överens om det som vi ville så förhoppningsvis kommer inget ivägen för husköpet. Jobb lär vi ju ha ett bra tag framöver om vi nu säkert får huset. Kök ska renoveras men det fixar ju Pontus lätt då det faktiskt är det som han gör hela dagarna i enda:) Alla rum ska målas och i några rum även taken...Hallen är ett stort måste att måla om för herregud vilka tapeter!! Bruna med orangea blommor på..snyggt, not:P På övervåningen är det heltäckningsmattor och de måste rivas ut. Men det finns ju billigt och bra golv som är lätt att lägga så det ska nog inte heller vara något problem..men jobb är det ju:-) Sen ska Pontus och Gunnar ta en vecka i februari och lägga om taket för det behövs också. Men som tur är har vi lite kontakter så det inte blir så dyrt. Jobb som sagt men jag tycker det ska bli kul att få göra det fint och välja färger och sånt själv..är ju lite annorlunda med sånt när man bor i hyreslägenhet:P Och det är ju en väldig tur att jag har en händig pojkvän som gillar att greja och snickra, och förhoppningsvis så lär jag ju mig också:)

Nu ska jag ta och vara lite social och kanske ta mig en kopp te sen blir det sängen:-)

Inga kommentarer: