26 november 2008

Ja är man envis så är man

När jag var ute och gick tidigare så tänkte jag att vi kunde ju ta rundan i spåret i skogen så att Poker kunde få springa lite lös. Bara det att det var ju typ 15 cm snö och knappt inga som gått i spåret innan oss..väldigt smidigt att ta sig fram med vagn, eller inte. Efter några hundra meter så funderade jag på att vända för jävlar vad tungt det var att plöja sig fram med vagnen..men skam den som ger sig, inte kan man ju bara vända tillbaka så jag höll ut alla tre kilometerna. Blev ingen lång promenad precis men trött blev jag, både i armarna och benen. Blev ett riktigt träningspass fast det inte va meningen. Jag hade tagit på mig tjock tröja, varm jacka och mössa, vantar och halsduk. När jag kom hem så hade jag tagit av mig nästan allt förutom tröjan och sen hade jag knäppt upp jackan... haha ja folk måste ju undrat vart jag varit någonstans för vagnen var helt täckt med snö. Hugo älskar att ligga i vagnen och sova när det skuppar och guppar och tur är väl det för det gick rätt våldsamt till på vissa ställen där det var extra mycket snö.

Nu ska jag göra mig iordning och sen så ska Hugo och jag på familjekällan. Poker ska få vara hos den snälla grannen som tycker så mycket om att passa honom, och det är ju bara bra för oss.-)

Inga kommentarer: