28 augusti 2012

Den som inga byxor har han får gå med rumpan bar...


Jag och byxor har inte varit riktigt sams sen efter jag fått mina fina barn. Inte alls faktiskt. Jag hade svårt innan att hitta byxor som passade då jag har korta ben och alla byxor görs för modeller med 150cm bara i benlängd. Det känns det som när alla byxor man provar är alldeles förlånga i benen. 

Innan jag opererade magen så var ju den en orsak till att jag hade svårt att hitta bra byxor. 10 cm överskottshud som man får trycka ner innanför byxlinningen. Nej tack. Jag körde med leggings i alla dess former istället. Även strumpbyxor har varit favorit. Mycket skönare och gav bättre stöd åt magen. 

Trodde det skulle bli skillnad efter operationen och magen läkt men nej. Jag har fortfarande för mycket sidfläsk så det blir så oproportionerligt på min kropp. Jag har ju inte stora ben så när jag hittar ett par byxor med bra benlängd så sitter de bra där. Men inte i midjan. Behöver olika storlekar på olika delar av byxorna. 

Men så idag hände det! Jag hittade inte mindre än två par jeans som passade! Jag är förvånad att jag ens orkade prova dem då jag hatar att prova byxor. Gör det någon gång ibland men då de så sällan passar har jag typ tappat hoppet om att hitta några vettiga byxor till mig själv. 

Men skam den som ger sig:)

//Sofie

2 kommentarer:

Emme sa...

Kappahl?? Köpte ett par där förra veckan för 200spänn då man fick 100kr rabatt:)

Zouphie sa...

Nej jag hittade dem inne på Cream. 299 kr styck kostade de så inte så dyra de heller:)