08 augusti 2012

Ett Litet Ketchup Tips!


Naturligt sötad med stevia istället för socker. Smakar som...ketchup! Jag märker ingen större skillnad och barnen har ingenting sagt de heller. 

När vi var hos Emelie och Dennis och körde femkamp fick jag (såklart som hatar det) var med på "smakleken". Då fick vi som deltog en sked med ren ketchup i munnen och fy så sött! Helt ärligt hade jag lite äcklig eftersmak av den långt tid efter. Men jag var tvungen att prova likdant med denna så jag klicka ut lite av denna ketchupen på en sked och smakade. Den här är mycket mildare i smaken! Smakar mer tomat och inte alls så mycket socker. Den vanliga ketchupen smakar ju bara socker egentligen. 

Ett tips för er som vill vara lite nyttigare och dra ner på sockret. Tycker om när det kommer såna här produkter som dessutom funkar! Socker finns gömt i så mycket så det man kan undvika lite smidigt är ju bra:) 

//Sofie

Inga kommentarer: