15 augusti 2012

En liten runda

Har lämnat barnen på dagis. Någon som skulle få bli firade på dagis idag då han fyllt år i sommar. Glad Hugo med andra ord:)

Tog på mig träningskläderna och ,ed mig Poker så jag kunde springa en runda med honom efter dagislämningen. Det är ett motionsspår precis i närheten som jag tänkte vi kunde ta. 2 kilometer långt (Sandra har mätt:) men jag tänkte vi tar den två varv. Ett varv i lugnare tempo och så ta i för kung och fosterland sista rundan.

Gick inte riktigt som jag tänkt. Poker var dålig i magen, alla Tranås hundägare var ute och gick där precis samtidigt och jag gissar på att det gått löptikar där med då Poker var helt galen i kopplet.

Så det blev bara ett varv. Mer Power Walk än löpning dessutom. Men jaja rört på mig har jag gjort i alla fall. Får väl ta en tur på löparbandet ikväll igen.

Nu ska jag ta tag i allt som måste göras här hemma. Städa toaletterna, dammsuga hela huset, tvätten, förbereda middagen, klippa gräset, torka av köket ordentligt då det är väldigt smutsigt såg jag nu, gå igenom alla bilderna i kameran och föra över till datorn...

Bara till och sätta igång!

//Sofie

Inga kommentarer: