18 augusti 2012

Regnig Morgon

Jag gråter! Vi som haft så fint väder så vaknar man upp till regn? Tråkigt! Hoppas det vänder under dagen. Klockan är ju inte så mycket än som tur är. 

Pontus kom hem igår! Lycka:) Men nu är han iväg igen. Han och hans far är iväg till Stockholm och ska köpa en snickerimaskin (?). Pontus kommer förhoppningsvis sluta på sitt nuvarande skitjobb inom en snar framtid (ett snickeri) så då måste han ju ha något att kunna snickra med hemma säger han. De åkte väldigt tidigt så de kommer förhoppningsvis vara hemma tidig också. 

Igårkväll var vi och firade Pontus mamma som fyllde år. Jättetrevligt. Träffade Krille, Sarah, Emma och Ville där med. Barnen lekte och stojade en massa så både Hugo och Leah somnade i bilen på väg hem. Älskar när det lyckas! Vi kan ofta bära över våra barn utan att de vaknar när det är sent på kvällen. Eller de kan vakna men är så trötta att de somnar direkt de hamnar i sina sängar. 

Mådde skit igår när vi kom hem. Satt och frös i soffan med två lagar filtar på mig. Tog två ipren och gick och la mig. Vaknade upp rätt pigg idag så jag hoppas det får hålla i sig. Eller som Hannah skrev, kanske blir som i gymnasiet? Då var jag konstant förkyld. Kommer ihåg en lärare som frågade efter ett lov om jag blivit förkyld igen. Nej svarade jag. Det är samma förkylning som innan vi gick på lov. Så illa var det:) 


Mästerfotografen Pontus har varit i farten igen. Bad att han skulle ta ett kort på mig och Ville igår. Ja han tog ett kort. Det här. Vackert värre. Ser helt galen ut, stackars Ville:) Eller där ljög jag. han tog två andra men de ser man oss inte ens på då solen lyser över hela oss. 

//Sofie

Inga kommentarer: