24 augusti 2011

Onsdag morgon

Barnen är lämnade på dagis. Nu väntar tvätten på mig. Har hunnit och skicka iväg en jobbansökan också nu på morgonen. Känns bra. Ska försöka ringa några samtal också så har jag det gjort med.

Apropå samtal. Jag ringde till sjukgymnasten igår med anledning av mina delade magmuskler. Tina tipsade om att jag kunde vända mig till dem lika gärna som och sitta och vänta på en läkartid i december.. Men de verkade ju måttligt intresserade av att ha med mig och göra. De hade så mycket annat som var högre prioriterat och nu efter semester var det ju rörigare än vanligt. Om några månader skulle de höra av sig. MÅNADER!

Tack den svenska sjukvården för ni är så hjälpsamma. Tack för jag får valuta för alla mina skattepengar. Eller inte. Ringde även en privatläkare men han hade inget med landstinget att göra om det inte var i mycket speciella fall. Sen ringde jag ner till vårdcentralen och pratade med dem igen. Om det möjligen fanns någon som helst chans att få prata med någon läkaren innan året är slut. Försökt bre på extra med besvär och allt men nej. Jag får ha min plats i kön. Det är ju faktiskt brist på läkare här i kommunen.

Tänk om jag väljer den privata läkaren jag var hos så skulle jag utan problem få tid för en operation redan i september. Skillnad. Även pengamässigt väldigt stor skillnad. Sen tänkte jag om jag får hjälp hos en sjukgymnast så kanske de kan säga mer om jag kan träna upp mina magmuskler, slippa operation. Se om jag ska försöka få tid hos en privat. För den offentliga vården är ju inget att ha.

Nu åter till tvätt och jobbsökandet.

//Sofie

Inga kommentarer: