23 augusti 2011

Tidigt upp

Oj så trött jag är.. Hugo ville gå upp tidigt. Vid halv sju. Ja ni får kommentera och skriva att halv sju minsann inte alls är tidigt. Innan sommaren hade jag inte alls tyckt halv sju var något tidigt, snarare tvärtom. Men mina barn har ÄNTLIGEN (efter en sisådär 3 års period) fattat att man kan sova längre än till 06.00. Det gillas. Det som däremot inte gillas är springet på natten. Det är toan, det är mardrömmar, det är välling, det är en Hugo som snurrat in under vår säng (han sover ju på en madrass bredvid vår säng när han vaknar och vill komma upp på nätterna= händer varje natt...)

Men men jag ska inte klaga för mycket nu. Då kanske de börjar gå upp tidigt igen haha.

Därför passar det så bra att dagis börjar vid nio. Vi behöver aldrig stressa utan vi hinner i lugn och ro med alla morgonbestyren tills dess att vi ska åka iväg. Och barnen hinner inte heller bli uttråkade på att vänta på att få åka iväg. En bra tid nio helt enkelt.

Dock så känns nio som en värdelös tid idag. Barnen ska lämnas vid nio jag ska vara på arbetsförmedlingen tjugo över och däremellan måste jag hinna ringa sjukgymnasten som endast har telefon tid mellan nio-halv tio.

Det går det med hoppas jag men det blir nog lite stressigt.

Nu åter till mina morgonbestyr. Jag tror min lilla tjej vaknat där uppe. Leah som förövrigt inte sov någonting under hela gårdagen. Hon borde vara trött idag.

//Sofie

Inga kommentarer: