16 augusti 2011

Varför?

Går jag in på Lidl och handlar? Varför? Varje gång (okej där lät det som jag ALLTID åker och handlar där och så är det inte. Men det är vår närmaste mataffär så ibland är man lite bekväm och stannar till där..) så är det varor jag ska handla och som det alltid visar sig att de inte ens säljer! Vanliga enkla varor. Idag var det mannagryn. Det är väl inte någon exotisk produkt, eller? En annan gång var det citronpeppar, en annan gång var det färskost på burk, en annan gång var det 6 månaders välling, en annan gång var det strössel, en annan gång var det frysta ärtor.. Ja matvaror som jag tycker inte är så speciella men som det tydligen är för att Lidl ska ta in det och sälja det i sitt sortiment.

Ja det är en tysk matkedja men herregud de har ju valt att etablera sig här i Sverige. Svenska livsmedel kanske inte vore helt fel då? Eller så får jag helt enkelt göra så att jag helt bojkottar Lidl. Ja det får nog bli så. Fast de har ju en väldans god glass det har de ju.. Det tål och tänkas på. Men om någon som jobbar på Lidl läser detta så tycker jag de ska se över sitt utbud av varor. Sulky, apelsinpress, pyjamaser säljer de men inte MANNAGRYN! Jag kan inte fatta det bara...

//Sofie

Inga kommentarer: