14 januari 2009

Babysim it is

Nu har jag bestämt mig en gång för alla och det blir babysim denna terminen också för Hugo och mig:-) Det ska bli roligt, han tycker ju så mycket om att vara i vattnet och plaska så det är klart han ska få ta sig ett dopp i veckan haha:-) Tänkte först att vi kan ju gå dit ibland ändå även om vi inte är på babsim men tjena sån självinstinkt har jag ju att det kommer inte bli för ofta precis isånafall. Speciellt inte när vi får huset för då lär vi ha hur mycket som helst att göra och då kan det vara bra att ha lite inbokat så bara Hugo och jag kan komma iväg och göra lite tillsammans.

Idag ska vi som sagt till "familjekällan" igen i eftermiddag. Hugo han vaknade halv fem idag och tyckte att hans föräldrar var väligt sega som inte ville gå upp då:P Han ligger här brevid mig och låter och rycker i snöret till sin leksak som spelar en såååå vacker melodi! Stort tack Sandra för att du köpte den! Jag börjar verkligen förstå det där med att småbarnsföräldrar hatar alla låtande leksaker i hela världen som alla släktingar ger till deras barn:) Hugo börjar ju verkligen förstå det också, skitkul när det låter om och om igen ju mer man slår/trycker på leksaken.... Men jag hoppas min lilla prins vill somna om snart igen för jag är tröööööttt!! Usch har inte sovit något vidare inatt så det vore skönt med en timmes sömn till känner jag. Men än så länge verkar det inte som om Hugo har några planer på att somna om... Får se om jag lyckas att få honom ligga tyst i hans säng iallafall, det är en uppgift i ungefär samma svårhetsgrad som att förstå det som nobelpristagarna gjort för att få mottaga sina priser.:) Nae vad jag svamlar om allt och inget, jag är trött som sagt. Och ska jag inleda projekt "få Hugo att somna om igen":-) Haha

//Sofie
Såhär trött är grisen och jag är inte långt ifrån...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så mycket:) Jo, har förstått att det kan vara jobbigt mitt i sommaren o vara höggravid men det är väl bara o bita ihop:) Nån måste ju vara det också:P
Och grattis till din bebis fast lite i efterskott! kram

Anonym sa...

Tack! Alla brukar jämt säga att hon är såå lik Joel. Kramar

Anonym sa...

heej.
åh ja de hade vart jätte trevligt o ta sällskap ner dit.. men fick åka ner till sjukhuset med emilio.. han hade hög feber o var röd runt örat.. han får äta penicillin nu för öron infektion.. han e så dålig stackarn, så fiick ju stanna hemma såklart..
men nästa gång kan vi ju ta sällskap =)