14 januari 2009

Hungrig!!

Nu är vi hemma igen. Vi kom hem vid femtiden och då gick vi och hämtade Poker direkt. Pontus han kom precis hem och nu står han i köket och gör tomatsoppa till oss. Han skulle ha slutat vid fyra men så blev det fem och till slut så kom han hem lite efter halvsex...Inte så lite irriterande då jag pratade med honom och han sa att han skulle sluta i tid idag. Och han ville ju absolut ha tomatsoppa till middag så då får han laga det. Jag har aldrig gjort tomatsoppa men det har Pontus och det är han som tycker om det mest så då får han vara husmor ikväll:-) Idag har jag gått 15.000 steg hittills! Så idag lär jag säkert komma upp i över 20.000 steg igen, gött:-) Vi har ju kvällspromenaden kvar och det brukar bli en bra sväng oftast. Jag har också börjat göra situps morgon och kväll. Någonstans måste jag ju börja i väntan på gymkortet:P

Min plan ser ut såhär:

- Får inte äta några sötsaker, godis, chips etc. Men med undantag för lördagar då jag kan få unna mig något litet..
- Ingen skräpmat alls, alla middagar ska var hemlagade och någorlunda nyttiga. (Typ hemlagade köttbullar med fullkornspasat istället för snabbmakaroner och färdiggjorda köttbullar)
- Ingen läsk eller annan dricka förutom vatten
- Inget bröd då jag har så lätt för att fastna i "brödfällan" (men med undantag för frukosten på lördagarna)
- Äta på regelbundna tider (frukost, lunch, middag + eventuell mellanmål)
- Gå MINST 10.000 steg om dagen, HELST 20.000 eller mer.
- Göra 100 situps på morgonen och 100 på kvällen
- Börja på gym så snart som möjligt...

Nu har jag hållt mig stenhårt till detta i en vecka å jag hoppas verkligen jag kommer fortsätta för jag vill verkligen komma i min gamla kläder igen!!! Än så länge märker jag ingen skillnad på vågen men jag hoppas att det börjar hända någonting så smått snart:)

See you
//Sofie

2 kommentarer:

Ida sa...

Hejsan! Vad duktig du är, blir så imponerad av att du klarar att vara så konsekvent. Själv håller jag igång hyfsat med träningen men jag är helt hopplös med godsakerna. I brist på annat åt jag 6 muffins idag som jag bakade igår=p NYttigggggttttt....


Du får väl be din mamma lite snällt om en våg i inflyttningspresent=)
Ha det så gott. Kram Ida

Anonym sa...

Guud vad du är duktig! Jag försöker också hålla godis på lördagar och ingen onyttig mat. Men jag har inte karaktär eller vad det nu heter :) så det går ju lite si o så. Men jag tror nog du kommer märka snart att du går ner, brukar väl ta 1-2 veckor innan det börjar märkas. Lycka till, jag tror på dig! Kram