31 januari 2009

Hugo 1/2 år!!

Smart jag är! Har suttit och svurit åt att det inte har gått att logga in här hur länge som helst tills jag kommer på, ahh jag kanske inte ska skriva www framför epost-adressen:P Gud så smart jag kan vara ibland.

Idag så blir min lilla plutt hela 6 månader gammal!! Herregud vad stor han är:) Känns som det inte var längesedan han blev 1 månad. Om 6 månader så blir han alltså 1 år! Precis när Hugo var nyfödd så sa alla att tiden skulle gå sååå fort nu! Och jag tvivlade, men det gör jag inte längre för fy tiden har verkligen sprungit iväg sen Hugo föddes!

Pontus har åkt ut till huset redan, jag och Hugo har tänkt åka ut lite efter. Det stora projektet "Riva betongvägg" börjar idag. Se hur det går, Pontus ögon glittrade imorse typ haha någon som har sett framemot och riva vägg kanske?:-) Krille, Gunnar och P:s pappa ska hjälpa till de också. Mina föräldrar kanske skulle komma förbi en sväng sen de med då mamma inte har sett huset ännu. Åhh så roligt att äntligen få börja med allt. Haha jag sitter i Pontus gamla jobbarbyxor nu. Jag måste ju ha några "slit och släng" kläder på mig nu och igår så slog det mig att jag verkligen inte har några såna kläder! Jag har ett par gamla jeans som jag brukar använda när jag målat och så men de är jag fortfarande för fett för att komma i.:) Så jag har fått gå på jakt i Pontus jobb garderob och hittade ett par brallor jag nog kan ha, får bara ta ett skärp i byxorna så sitter de nog på sen.

Vi var som sagt ute hos Jocke igår och åt goda räkmackor, mumsigt värre:) Sen kollade vi på "på spåret" och snackade mest.. så trevligt så. Jocke hade ju inte sett Hugo på ett par veckor så han tyckte han vuxit massa. Nu ska jag greja lite här innan vi ska bege oss till huset vi också.

See you
//Sofie
Hugo och Jocke igårHugo är jätteglad denna dag då han blir hela 6 månader gammal!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till Hugo=)

Anonym sa...

Okej! För jag var lite osäker på om jag skulle ta XS eller S. Vill ju att den ska sitta tajt.

Ååh, 6 månader redan! Kommer ihåg när Elin berättade att du var med barn :) Tiden går verkligen fort!

Kraam

Anonym sa...

Hälsa Grattis till stora killen från moster! :)

Anonym sa...

Grattis stora Hugo önskar tant emelie:)...hur har det gått med rivningen av väggen idag? måste komma ut någon dag o kika lite. kramar

Anonym sa...

Grattis sötare unge får man leta efter! men han brås väl på sin mamma ;)

Ida sa...

Hejsan!
Tack för din söta hälsning. Ja saker och ting kan ändras fort, och man inser då verkligen vad som är det viktiga i livet. Har försökt läsa ifatt och såg att ni fått tillgång till huset - skoj. Ser fram emot att följa er resa till era drömmars slott. Kramar Ida

Ida sa...

PS! Tycker att det är härligt att läsa dina inlägg också. De är så raka, fulla av humor och man känner nästan alltid igen sig i dem. Kramar Ida