29 januari 2009

Mycket energi i liten kropp

Hugo är såå på G denna morgon! Herregud vad han har börjat rörja sig nu mer. Han snurrar runt hej vilt och nyss så lyckades han på något viss ta sig till bokhyllan och dra ut en bok som han så fint dreglat ner.... Jag kan knappt ha honom liggande på golvet för antingen så rullar han iväg för mig eller så snurrar han bara runt till magen och blir jättesur och vill att jag ska komma och snurra tillbaka honom, fast han kan själv... Folk säger hela tiden till mig: Vänta du tills han börjar krypa och gå! Men jag tycker han är rätt så livlig och busig fast han bara är 6 månader gammal (inte ens det) och endast kan förflytta sig med att rulla fram över golvet. Han älskar ju att grepa och dra i saker också, typ mammas hår:) Ett under om jag inte bli flintis innan Hugo slutar med det haha. Nu ligger han i sin säng iaf och skriker för att han hela tiden lägger sig på fel håll haha. Han snurrar runt så att han ligger med hela kroppen i uppänden av sängen, han ser ju ut som en ihop tryckt lite korv då haha:-) Mitt lilla hjärta<3

Hugo sitter och leker i Sandras sjal och med hennes mobiltelefon, Hugo älskar mobiler, antagligen för det lyser så fint och att det finns så många knappar man kan trycka på:)
Igårkväll så var vi hos Gunnar och spelade TP med Sarah och Sandra. Krille kom han också på slutet. Tjejerna mot killarna och tyvärr måste jag ju säga att grabbarna tog hem segern.. De andra beställde hem pizza men klockan hade redan hunnit blev tio nästan så vi gick hem och matade Hugo och gjorde honom klar för natten. Sen lever jag ju nyttigt så ingen pizza för mig i vilket fall som helst. Pontus var duktig han med och struntade i det, förvånande va?:) Men han är ju så seg ibland. Han har sagt att han också inte ska äta massa sånt men så fort andra gör det så måste ju han också göra det typ... Men igår gjorde han det ju inte så det var ju bra. Tycker det är skönt om han också försöker hålla sig någorlunda nyttig, det behöver vi båda två:)

Pontus pappa fick åka in till akuten igår också, han hade tappat känseln i delar av ansiktet så de fick åka in på kvällen han och Pontus mamma. Vi har inte hört något mer sen igårkväll så jag hoppas verkligen allt är bra och att det inte så där som jag spelar upp att det kan vara inne i mitt huvud... Jag sitter alltid och tänker det värsta om allting tror jag, vad det än gäller. Och ibland blir jag arg på mig själv för så får man ju inte tänka! Men ibland känns det bättre att ha tänkt tanken för då inträffar det säkert inte i verkligheten....sicka ideér man har asså. Är ju babysim idag men vi hoppar det denna vecka. Känns inte som att simhallen är det bästa stället att vara på när man känner sig krasslig. Ska höra av mig till Hannah idag angående hockeyn på lördag och så måste jag ringa banken för jag kan inte betala mina räkningar över internetbanken som de lovat i all evighet att jag ska kunna.

Over and out for this time
//Sofie

Inga kommentarer: