29 januari 2009

Full fart hela dagen

Blev en snabb städning av lägenheten förut för Sandra ringde och meddelade att det var en som ville komma och kolla på lägenheten vid tolvtiden..Så jag passade på att gå ut med pojkarna under tiden hon visade lägenheten. Gick min vanliga runda som brukar ta lite mer än en timme men när vi var tillbaka så var de fortfarande kvar, fast det gjorde ju inget:P Sen så åt jag en snabb lunch, blev stekt ägg mums!!! Därefter åkte jag ner till Pontus jobb och vidare till "Byggom" butiken. De har nämligen ett erbjudande om att låter man deras jobbare komma hem och utföra arbetet så bjuder de på tapeterna! Skitbra ju, speciellt för oss som har rätt mycket att göra ändå på huset... Så vi valde ut några tapeter till hallen och vardagsrummet så ska de ringa tillbaka så ska de komma och kolla på huset och se hur mycket det kan kosta. Hallen och vardagsrummet är det verkligen mycket jobb med så det vore jätteskönt om vi kunde få det gjort av en annan så kan vi rikta in oss på de övriga rummen. Efter att ha varit där så åkte jag tillbaka med Pontus till hans jobb och sen till Willy för att handla, fick sätta Hugo i vagnen då han inte kan ligga ner i bebisstolarna längre...men jag fick gå och ha en hand i hans sida hela tiden så han inte skulle välta omkull. Sen därefter gjorde jag det jag har pratat om såå länge: JAG KÖPTE MIG ETT GYMKORT!!! Go Sofie asså:-) Så nu jäklar! Bokade in en ny tid med en instruktör också då det var några veckor sen sist jag var där... Dyrt men nödvändigt för jag ska gå ner mina kilon och magen ska bort!!!

Ska snart hämta Pontus på jobbet igen och därefter ska vi ner till Eksjö och köpa en till bil som Pontus ska ha när vi bor ute i huset. En liten skruttbil som vi inte behöver vara så rädda om helt enkelt. Ska även upp en sväng förbi sjukhuset och hälsa på P:s pappa som fortfarnade inte fått något svar på vad det är som hänt honom. Som jag förstått det hela så tappade han känseln i halva ansiktet igår och de väntar fortfarande på provresultat och liknande... Hoppas han blir bättre snart så det inte är något allvarligt. Nu ska jag läsa lite i min nyinköpta tidning innan jag ska dra vidare igen.

Ciao
//Sofie
Frukt, kallt vatten från kylen och en bra tidning det blir kanoners nu:)Mitt fina gymkort, visst syns det bra?:) Jäkla kärring bara tog fram en kamera rätt som det var och klickade med: "Jag måste ta en bild på dig" Klick och så var det klart typ...Kul då den bilden kommer komma upp på en skärm varje gång jag besöker gymmet...:P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nåt så blåsigt!!! Det var storm i Tranås den kvällen :)

Kram

Hannah sa...

Haha, duktigt Sofie! :) Angående apan så tror jag han hette Uah, eller nåt liknande. :P

Vad skumt, hoppas det inte är nåt allvarligt med honom och att
provsvaren kommer snart.