22 januari 2010

Andra vaccinsprutan

Igår så var vi så Hugo fick sin andra dos av vaccinet. Och vilken skillnad! Sist var det kö i flera timmar och alla satt i samma rum och fick sina sprutor. Nu var det nere på vårdcentralen istället för parkhallen. Ingen kö var det heller utan vi fick gå in direkt även fast det var mycket folk så hade de personal så de täckte upp för alla. Väldigt skönt var det i alla fall vi var klara på mindre än 10 minuter tror jag.

Innan vi var och tog sprutan hälsade vi på en sväng uppe hos Pontus mormor vilket hon uppskattade:) Hugo ligger bra till där om jag säger så haha. På kvällen så satt jag i telefon med Jennie vilket var trevligt, var ett tag sedan sist vi pratades vid:)

Morgonen idag började annars kaotiskt..Eller Hugo somnade om en stund bredvid mig inne i våran säng, såå mysigt! Det gör ju han aldrig annars så jag bara låg och njöt av min lilla gludklimp som sov så fint bredvid mig. Men sen blev det bråttom för vi skulle ju vara på dagis halvnio. På med kläder och allt och mitt i allt började Poker gnälla och ville gå ut. När jag öppnar dörren drar inbrottslarmet igång! Herregud vad det lät!! Den slog ut våran trådlösa telefon också så jag kunde inte ringa Pontus. Gick ut på trappen och ringde på min mobil men han visste inte vad det berodde på så jag fick läsa i instruktionsboken.. Hugo gallskrek och var livrädd för det tjutande ljudet och katten for som en jag vet inte vad genom hela huset... Mitt i allt ringer larmcentralen upp på mobilen och ska kolla läget. Säger som det är och killen i luren bara jaja det är ingen fara men jag måste ha din personliga kod. Ähh min personliga kod??? Ja vad var det nu igen?? Visste att det var något lätt så jag provade med Hugos födelsedata men det stämde ju inte. Men precis då kom jag på det som tur var så jag slapp skämmas allt för mycket inför killen på larmcentralen. Usch vad hemskt sånt är haha. När jag la på luren så tystnade larmet i alla fall.

Sen blev det fort iväg till dagis och allt. När jag går ut från dagis ringer Frida från klassen och meddelar att första lektionen vi skulle ha är inställd så jag åkte hem igen. Och nu sitter jag här:-) Men måste snart åka för vår nästa lektion börjar vid halv elva om jag inte missminner mig helt. Måste bara komma ihåg och fylla i Hugos dagisschema samt få med mig det så jag kan lämna det när jag hämtar honom efter lunchen sen..

Ha en bra fredag alla!

//Sofie

Inga kommentarer: