15 januari 2010

Fredagkväll igen

Veckorna går såå fort! Har jag nämnt det förut kanske?:) Ikväll har vi ätit supergod tacolåda med tillbehör. Sandra kom förbi och käkade med oss också. Sen kom även Gunnar förbi. Han och Pontus är ute i garaget och städar våran renault för tillfället. Det ska komma en och titta på den imorgon så då är det ju bäst att den är ren och fin. Pontus ska förövrigt jobba imorgon med..Segt! Men men i januari månad har de anställda (anställda= Pontus) inte så mycket att säga till om då det är massa leveranser som måste bli klara. Det var samma sak förra året också. Får väl se det som att vi får extra pengar och det lär behövas. Fick besked från CSN att jag fått för mycket utbetalat så nu mer kommer jag få ut mindre varje månaden. Det gör en del för våran ekonomi. Men jag ska absolut inte klaga för hellre att de ser att de betalat ut fel nu än att jag ska behöva betala tillbaka allt senare. Då nöjer jag mig med att få ut mindre framöver istället. Och som sagt i våran familjen räknas varenda krona som vi kan få in varje månad.

Hoppas innerligt att jag ska kunna slutföra utbildningen och sen få jobb så snart som möjligt. Det var någon som sa att 2011 kommer det att vara massa av undersköterskor som går i pension här i kommunen så det skulle ju vara perfekt:) Och den här krisen måste ju ta slut någon gång eller hur? Förhoppningsvis under detta år. Det är min högsta dröm att få ett jobb. Ett jobb med en månadslön där jag vet att jag kommer få pengar för mödan. Att jobba enbart på provision är inget man kan göra när man har barn anser jag, om du inte är jävligt duktig redan från början vill säga. Fatta att vara borta och jobba men sen ändå inte ha pengar att betala räkningarna med? Nae jag skulle bli glad vilket jobb jag än skulle få bara det innebar att jag fick en fast lön för det.

Men som sagt så vill jag ju helst klara av denna utbildningen och få jobb inom det:)

//Sofie

Inga kommentarer: