30 januari 2010

Förkyld och busfabriken

Jag har blivit förkyld. Åhh vad roligt. Inte. Jag kan inte andas genom näsan för fem öre. Nätterna är så hemska nu mer. Får kramp i benen stup i kvarten, så fort det har gått över i det ena och jag somnat om börjar det i nästa. Sen får jag halsbränna när jag ligger ner och det är inget trevligt det heller. Bebisen är som aktivas på nätterna så jag ligger och vrider mig hela tiden för att hitta en bra ställning. Och sen näsan som jag inte kan andas genom utan jag måste ligga och sova med öppen mun och bli sådär härligt torr. Hugo har varit på jobbigt humör när han ska sova nu mer. Eftermiddagsluren måste han ta så fort han ätit lunch typ för sen är det kört. Han har vaknat en del på nätterna också av olika anledningar..Hoppas han kan komma in i sitt vanliga mönster igen. Det tar på krafterna för oss alla när ingen får sova ordentligt.

Men idag har lillkillen fått gör något som han tyckte var superduper roligt! Vi åkte tillsammans med Sandra, Alice och Tilda in till busfabriken i Linköping. Det tyckte Hugo om! Herregud vad han lekte. Det enda lilla var att han ramlade när han och Alice åkte rutschkana så han fick näsblod och blev jätterädd. Men efter 10 minuter så var han igång igen. Trodde han kanske skulle bli rädd för rutschkanorna men han åkte dem igen sen. En riktig liten tuff kille vi har. Tog en del bilder som jag ska försöka lägga upp.

Ikväll så ska vi till Krille och Sarah förmodligen. Om jag orkar...Är helt slut i kroppen efter en heldag därinne plus förkylningen. Bebismagen gör nog sitt också till tröttheten:) Tur att Sandra var med och kunde krypa omkring i alla tunnlarna med Hugo. Det hade inte jag klarat av haha. Nu ska jag se om min pojke vill sova. Han står i sängen och skriker för tillfället. Har bara sovit en stund i bilen så jag tycker han borde ta sig en liiten lur till nu ifall vi ska iväg ikväll. Men men får se hur det går.

//Sofie

Inga kommentarer: