02 januari 2010

Utflykt till Mjölby

Pontus och Poker är iväg och bygger båt så Hugo och jag ska snart ta en sväng in till Mjölby och kika på Elins nya lägenhet. Hon, pappa och Erik skulle hjälpas åt att flytta allt idag. Jag tror inte att vare sig Hugo eller jag kanske kan bidra med så mycket bär hjälp men lite sällskap och det är ju aldrig fel:) Har faktiskt fått sova ut denna morgon, skönt! Hugo vaknade straxt innan sex men Pontus gick först ner och gjorde frukost åt dem och sen gick jag med ner en stund och åt frukost. Efter en massa bus så somnade Hugo om igen och likaså jag:) Det var såå skönt!

Njuta nu av denna sista helgen som alla i familjen är lediga. På måndag börjar Pontus jobba igen och Hugo ska vara en sväng på dagis då också. Skolan början den 11 för mig så jag få lite till ledigt. Men den hade gärna fått dra igång redan på måndag för det blir lätt lite segt att bara gå hemma själv med Hugo... Nu har vi också äntligen gått igenom helt hur vi måste gör nere i Hugos blivande rum. Vi har bestämt att vi måste tilläggsisolera så Pontus ska köpa grejer till det på måndag. Sen istället för att slita ut oss med att spackla och riva alla hundratals lager tapeter som är i rummet så ska vi sätta upp gipsskivor. Så det måste också inhandlas. Men sen så!

Nu ska jag göra oss i ordning så vi kan åka iväg snart:)

//Sofie

Inga kommentarer: