06 januari 2010

Baka baka liten kaka

Hugo hjälper faster att röra i bunken.

Usch vilken seg dag detta har varit! En sådan där dag när allt bara känns fel och tråkigt...Ni vet när man ser sig själv i spegeln och bara vill gömma sig? När man vill göra en massa i huset men har idé torka/inga pengar. När ens kära son är på ett sånt humör så man själv också bara vill lägga sig ner på golvet och skrika?

Men man ska väl ha några såna här dagar i livet, det är bara att se framåt:-)

Sandra var här en sväng förut. Det tyckte Hugo om, då fick han ju hoppa i soffan ju! Vi bakade chokladbollar också. Första gången för Hugo. Tänka sig va? haha. Han var så duktig så. Han ville ösa i mer ingredienser än vad som skulle vara i. Pontus och Krille kom sen in och fikade med oss. De hade varit ute och åkt längdskidor i kylan. Sandra och jag försökte ligga och slö kolla på TV innan men det tyckte då inte Hugo att vi skulle göra. Han gick fram och tryckte av TV hela tiden och skrattade helt hysteriskt när vi skällde på honom. Respekt man har hos sin son.

Ska nog dra mig mot sovrummet snart. Ögonen vill liksom inte samarbeta längre. Pontus blir väl kvar nere i rummet och jobbar lite till misstänker jag. Det går sakta men säkert framåt! Längtar tills jag får göra min del av rummet. Det vill säga lära mig tapetsera plus inreda det så smått:-)

Sängen var det ja:-)

//Sofie

Inga kommentarer: