03 januari 2010

Ha den äran Sarah!

Idag har vi varit och firat Sarah som fyller år. Vi fick jättegod tårta och nybakat bröd med pålägg till, det var inte fy skam precis:) Åt lite av godiset som stod framme också så min mun behöver inget mer sött idag känner jag. Hade ju inte kameran med mig så det blev inga bilder alls från dagen. Hugo han vaknade tidigt i morse och tog sig sen en sjusovare på förmiddagen så han har kommit helt ur rytm nu ikväll. Får kämpa med att hålla honom vaken till sju. Annars blir det väl en dålig cirkel det där har jag en känsla av...

Fick låna släpkärra av Gunnar idag med så Pontus kan handla gipsskivorna och det till Hugos blivande rum. Pontus är ju ledig på onsdag så vi ska köra järnet då är det tänkt. Sitter och tänker lite på vad vi behöver införskaffa för möbler till hans nya rum. Säng har han och så har vi fått ta över en garderob av Sandra som inte hon längre skulle ha, kanoners. Vi kollade på en sådan på IKEA som vi tänkte köpa men så hade hon en hon ville bli av med. Den är dock i björk och jag vill ju ha den i vit. Men efter mitt försök att måla om billy bokhyllan så är jag osäker på om jag ens vill ge mig på ett försök på denna. IKEA möbler vill helt enkelt inte bli omålade:) Men björk får duga så länge. Det blir nog bra. Sen måste vi skaffa bokhylla och lite annat till rummet också. Den bokhyllan han har nu i rummet är ju inbyggd så det kan ju bli lite problematiskt om vi ska få med den ner till det andra rummet:) Det får nog helt enkelt bli några rundor på loppisar och leta lite. Och det är ju bara roligt:)

//Sofie

Inga kommentarer: