31 januari 2010

Vecka 29

Idag så går jag och bebsien in i vecka 29..Tänkt snart är jag i vecka 30! Och då börjar den riktiga nedräkningen för mig:) De säger ju att man kan rädda barn rätt långt ner i veckorna nu mer men jag har den här känslan att när jag passerat vecka 30 så ökar chanserna för att barnet är frisk om det nu skulle komma förtidigt, det känns tryggt. Hugo blir även 1 och ett halvt år idag, min stora stora kille:) Snart hela 2 år. Han var ju nyss bebis min lilla skit:-)

Efter ännu en jobbig natt med lite sömn så åkte jag och Hugo iväg en sväng till Boxholm. Undertiden var Pontus på jobbet och grejade ett par timmar och sedan möte han upp en kille som skulle titta på bilen, blev dock inget köp tyvärr. Han ville bara pruta och det är inte vår melodi. I alla fall så var vi och träffade Maria hemma i Boxholm. Malin tittade också förbi och sa hej. Hon hade med sig en supergod kaka till kaffet (eller vad skriver jag kaffet? Teét menar jag ju såklart:). Hugo och jag blev klippta också. Mitt hår var såå slitet så jag visste redan innan att rätt mycket skulle behöva åka av. Och så blev det. Men jag känner mig mycket fräschare i håret nu än innan kan jag ju säga. Hugo blev superfin i håret han också. Det var en liten utmaning för Maria att lyckas klippa honom men hon lyckades bra:) Ett stort tack får vi ju säga!

Efter det var Hugo dötrött så jag tog svängen förbi mamma och pappa så han fick sova där en stund istället för att han bara skulle slockna till i bilen på hemvägen utan att ha sovit ut ordentligt. Jag somnade till en stund på soffan jag med vilket var välbehövligt:) Har verligen sovit skit de senaste nätterna. Det tar på krafterna. Sen åkte vi raka vägen hem och plockade upp Pontus och åkte ut till hans föräldrar. Pontus byter bromrör på nissanen vilket verkar gå så där då det var mycket mer jobb än vad han trott. Hugo sitter nere i köket hos farmor medans jag har gjort en massa skolarbete här uppe vid datorn. Undantag nu då:-)

Hoppas bara Pontus blir klar snart så vi kan åka hem. Ska ju upp imorgonbitti till dagis och skola så det är rätt skönt att komma hem i tid. Plus att vi behöver hålla pannan igång nu när det blivit så här kallt ute igen! Burr asså. Det räcker med ett par minusgrader tycker jag. När det går ner mot 20 är det bara för kallt. Man kan ju inte vistas ute något ju.

//Sofie

Inga kommentarer: